ZTE T3000 - poznaj rozwiązania najpopularniejszych problemów

Stabilna transmisja danych z wysoką prędkością oraz pokrycie dużych pomieszczeń - to główne zalety ZTE T3000. Jesteś jego posiadaczem i masz problem, których nie sposób rozwiązać? Przeczytaj nasz poradnik, a być może znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.

ZTE T3000 to zaawansowany router Wi-Fi, który wielu użytkowników ceni za stabilną transmisję danych z prędkością aż 3000 Mbps oraz pokrycie naprawdę sporych pomieszczeń. A co z funkcjami dodatkowymi oraz obsługą? Model ten ma ich całkiem sporo, ale niektóre mogą przysporzyć pewnych problemów szczególnie początkującym użytkownikom. Jak je rozwiązać? W tym materiale, poznacie skuteczne sposoby.

#1. Nie można połączyć się z Internetem

Podłączyłeś / Podłączyłaś urządzenie, jednak nie możesz połączyć się z Internetem? Istnieje kilka kroków, które powinieneś / powinnaś wykonać:

  • Sprawdź ustawienia sieci,
  • Odczekaj 1-2 min. aż router je zainicjuje,
  • Sprawdź wskaźniki LED na routerze i na ODU (jednostka zewnętrzna),
  • Sprawdź, czy możliwy jest dostęp do Internetu poprzez podłączenie komputera przewodem LAN bezpośrednio do ODU.

#2. Nie można otworzyć strony zarządzania

Strona konfiguracji to niezbędny element, aby spersonalizować działanie urządzenia w bardziej zaawansowanym stopniu. Adres strony administracyjny – podobnie jak hasło potrzebne do logowania – znajdziesz na naklejce dostępnej pod pokrywą urządzenia. Jeśli nie chce się ona załadować, w pierwszej kolejności wykonaj poniższe kroki:

  • Upewnij się, że w okno przeglądarki wpisujesz poprawny adres oraz hasło,
  • Problem z załadowaniem strony administratora często występuje również wtedy, kiedy Twoje urządzenie korzysta z dwóch różnych kart sieciowych. W takim przypadku skorzystaj tylko z jednej,
  • Nie korzystaj z serwera pośredniczącego (proxy) lub zapory sieciowej. Sprawdź również, czy przeglądarka, z której korzystasz jest uprawniona do łączenia się z Internetem,
  • Wyłącz w telefonie automatyczne przełączanie na sieć komórkową,
  • Jeśli problem dalej występuje, spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne urządzenia.

#3. Nie można nawiązać połączenia Wi-Fi pomiędzy urządzeniem a komputerem

Czasem zdarza się, że połączenie między Twoim urządzeniem a routerem jest niemożliwe. Aby zlokalizować problem należy wykonać kilka kroków:

  • Upewnij się, że funkcja Wi-Fi w Twoim urządzeniu została włączona,
  • Odśwież swoją listę wykrywanych sieci i zlokalizuj właściwy identyfikator. Jeśli nie zmieniłeś / zmieniłaś ustawień domyślnych, nazwa routera (SSID) powinna zaczynać się od modelu urządzenia,
  • Sprawdź adres IP i upewnij się, że Twoje urządzenie może go pozyskać w sposób automatyczny. W zależności od tego, jakim urządzeniem oraz systemem dysponujesz, zweryfikujesz to korzystając z ustawień sieciowych Twojego sprzętu. Zazwyczaj funkcja ta oznaczona jest jako: „Automatyczne pobieranie adresu IP (DHCP)” bądź „Uzyskaj adres IP automatycznie”,
  • Po odnalezieniu sieci i naciśnięciu „połącz” wprowadź poprawne hasło. Jeśli nie zmieniłeś / zmieniłaś ustawień domyślnych, hasło domyślne znajdziesz na etykiecie na spodzie urządzenia.

#4. Wpisywane hasło jest niepoprawne

Jeśli zmieniłeś / zmieniłaś domyślne hasła urządzenia, bądź nie wiesz, gdzie znaleźć fabryczne, to wykonaj następujące kroki:

  • Przeczytaj etykietę urządzenia. Znajdziesz ją na jego spodzie. Znajduje się tam również domyślne hasła,
  • Jeśli zmieniłeś / zmieniłaś domyślne hasło i go nie pamiętasz, skorzystaj z funkcji przywracania ustawień fabrycznych.

#5. Problemy z utworzeniem sieci mesh

ZTE T3000 obsługuje standard technologii sieciowej Easy Mesh. Oznacza to, że kliknięciem zaledwie jednego przycisku można łatwo rozszerzyć sieć. Taka sieć złożona z kilku routerów może zapewnić bezproblemowy zasięg i automatyczny roaming Wi-Fi nawet w wielopiętrowych budynkach. Jeśli napotykasz na problemy z jej utworzeniem, to:

  • Zapoznaj się z czynnościami przedstawionymi na stronie Internetowej zarządzania,
  • Przywróć ustawienia fabryczne urządzenia i spróbuj ponownie.

#6. Problemy z użyciem funkcji WPS

WPS pozwala na szybkie podłączenie innych urządzeń do sieci. Jeśli napotykasz problemy w trakcie korzystania z tej funkcji, to:

  • Zaloguj się na stronie konfiguracji jako administrator, dokończ „szybkie ustawienia” i spróbuj ponownie,
  • Przywróć ustawienia fabryczne urządzenia i spróbuj ponownie.

Artykuł (opisane funkcjonalności) przygotowano w oparciu o produkt pochodzący z oficjalnej polskiej dystrybucji. Nie dotyczy produktów zakupionych u operatorów i ze źródeł niewiadomego pochodzenia.

Źródło: materiały własne, opracowanie własne.

Galeria