ZTE T3000 - poznaj rozwiązania najpopularniejszych problemów
Stabilna transmisja danych z wysoką prędkością oraz pokrycie dużych pomieszczeń - to główne zalety ZTE T3000. Jesteś jego posiadaczem i masz problem, których nie sposób rozwiązać? Przeczytaj nasz poradnik, a być może znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
ZTE T3000 to zaawansowany router Wi-Fi, który wielu użytkowników ceni za stabilną transmisję danych z prędkością aż 3000 Mbps oraz pokrycie naprawdę sporych pomieszczeń. A co z funkcjami dodatkowymi oraz obsługą? Model ten ma ich całkiem sporo, ale niektóre mogą przysporzyć pewnych problemów szczególnie początkującym użytkownikom. Jak je rozwiązać? W tym materiale, poznacie skuteczne sposoby.
#1. Nie można połączyć się z Internetem
Podłączyłeś / Podłączyłaś urządzenie, jednak nie możesz połączyć się z Internetem? Istnieje kilka kroków, które powinieneś / powinnaś wykonać:
- Sprawdź ustawienia sieci,
- Odczekaj 1-2 min. aż router je zainicjuje,
- Sprawdź wskaźniki LED na routerze i na ODU (jednostka zewnętrzna),
- Sprawdź, czy możliwy jest dostęp do Internetu poprzez podłączenie komputera przewodem LAN bezpośrednio do ODU.
#2. Nie można otworzyć strony zarządzania
Strona konfiguracji to niezbędny element, aby spersonalizować działanie urządzenia w bardziej zaawansowanym stopniu. Adres strony administracyjny – podobnie jak hasło potrzebne do logowania – znajdziesz na naklejce dostępnej pod pokrywą urządzenia. Jeśli nie chce się ona załadować, w pierwszej kolejności wykonaj poniższe kroki:
- Upewnij się, że w okno przeglądarki wpisujesz poprawny adres oraz hasło,
- Problem z załadowaniem strony administratora często występuje również wtedy, kiedy Twoje urządzenie korzysta z dwóch różnych kart sieciowych. W takim przypadku skorzystaj tylko z jednej,
- Nie korzystaj z serwera pośredniczącego (proxy) lub zapory sieciowej. Sprawdź również, czy przeglądarka, z której korzystasz jest uprawniona do łączenia się z Internetem,
- Wyłącz w telefonie automatyczne przełączanie na sieć komórkową,
- Jeśli problem dalej występuje, spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne urządzenia.
#3. Nie można nawiązać połączenia Wi-Fi pomiędzy urządzeniem a komputerem
Czasem zdarza się, że połączenie między Twoim urządzeniem a routerem jest niemożliwe. Aby zlokalizować problem należy wykonać kilka kroków:
- Upewnij się, że funkcja Wi-Fi w Twoim urządzeniu została włączona,
- Odśwież swoją listę wykrywanych sieci i zlokalizuj właściwy identyfikator. Jeśli nie zmieniłeś / zmieniłaś ustawień domyślnych, nazwa routera (SSID) powinna zaczynać się od modelu urządzenia,
- Sprawdź adres IP i upewnij się, że Twoje urządzenie może go pozyskać w sposób automatyczny. W zależności od tego, jakim urządzeniem oraz systemem dysponujesz, zweryfikujesz to korzystając z ustawień sieciowych Twojego sprzętu. Zazwyczaj funkcja ta oznaczona jest jako: „Automatyczne pobieranie adresu IP (DHCP)” bądź „Uzyskaj adres IP automatycznie”,
- Po odnalezieniu sieci i naciśnięciu „połącz” wprowadź poprawne hasło. Jeśli nie zmieniłeś / zmieniłaś ustawień domyślnych, hasło domyślne znajdziesz na etykiecie na spodzie urządzenia.
#4. Wpisywane hasło jest niepoprawne
Jeśli zmieniłeś / zmieniłaś domyślne hasła urządzenia, bądź nie wiesz, gdzie znaleźć fabryczne, to wykonaj następujące kroki:
- Przeczytaj etykietę urządzenia. Znajdziesz ją na jego spodzie. Znajduje się tam również domyślne hasła,
- Jeśli zmieniłeś / zmieniłaś domyślne hasło i go nie pamiętasz, skorzystaj z funkcji przywracania ustawień fabrycznych.
#5. Problemy z utworzeniem sieci mesh
ZTE T3000 obsługuje standard technologii sieciowej Easy Mesh. Oznacza to, że kliknięciem zaledwie jednego przycisku można łatwo rozszerzyć sieć. Taka sieć złożona z kilku routerów może zapewnić bezproblemowy zasięg i automatyczny roaming Wi-Fi nawet w wielopiętrowych budynkach. Jeśli napotykasz na problemy z jej utworzeniem, to:
- Zapoznaj się z czynnościami przedstawionymi na stronie Internetowej zarządzania,
- Przywróć ustawienia fabryczne urządzenia i spróbuj ponownie.
#6. Problemy z użyciem funkcji WPS
WPS pozwala na szybkie podłączenie innych urządzeń do sieci. Jeśli napotykasz problemy w trakcie korzystania z tej funkcji, to:
- Zaloguj się na stronie konfiguracji jako administrator, dokończ „szybkie ustawienia” i spróbuj ponownie,
- Przywróć ustawienia fabryczne urządzenia i spróbuj ponownie.
Artykuł (opisane funkcjonalności) przygotowano w oparciu o produkt pochodzący z oficjalnej polskiej dystrybucji. Nie dotyczy produktów zakupionych u operatorów i ze źródeł niewiadomego pochodzenia.
Źródło: materiały własne, opracowanie własne.
Galeria
Sprawdź również:
Blog
Pokaż więcejPoszukujesz wydajnego tabletu w naprawdę przystępnej cenie? Świetnie się składa! Skorzystaj z okazji Flash Sale i wyposaż się w ZTE Nubia Pad 3D 12.4" w cenie niższej niż dotychczas!