ZTE MF985T – poznaj rozwiązania popularnych problemów
Jesteś posiadaczem przenośnego modemu ZTE MF985T i spotykasz się z trudnościami w konfiguracji? W dzisiejszym materiale przedstawimy skuteczne metody na rozwiązanie najpopularniejszych problemów. Mamy nadzieję, że pomogą one i Tobie!
#1. Problem z nawiązaniem połączenia przewodowego z PC
To jeden z najczęstszych problemów, który w znaczący sposób wpływa na funkcjonalność urządzenia oraz komfort użytkowania. Często zadarza się bowiem, że użytkownik chce podłączyć router mobilny w sposób tradycyjny – przewodem USB, jednak pomimo wykonania tej akcji automatyczne połączenie routera z komputerem nie następuje. Wbrew pozorom rozwiązanie tego problemu jest proste.
- W pierwszej kolejności upewnij się, że korzystasz z aktualnej wersji sterownika i oprogramowania.
- Odinstaluj sterowniki (jeśli korzystasz ze starszej wersji) i zainstaluj ich najnowszą wersję.
- Jeśli korzystasz z nowej wersji sterownika – mimo wszystko spróbuj odinstalować go i zainstalować ponownie.
- Urządzenie powinno automatycznie połączyć się z Internetem po podłączeniu go do komputera przewodem.
#2. Nie można nawiązać połączenia między urządzeniem a klientem za pomocą Wi-Fi
Czasem zdarza się, że połączenie między Twoim urządzeniem a routerem jest niemożliwe. Aby zlokalizować problem należy wykonać kilka kroków.
- Upewnij się, że funkcja Wi-Fi jest aktywna na obu urządzeniach. Zrobisz to z poziomu urządzenia panelu routera MF985T oraz panelu swojego urządzenia.
- Odśwież swoją listę wykrywanych sieci i zlokalizuj właściwy identyfikator. Jeśli nie zmieniłeś / zmieniłaś ustawień domyślnych, nazwa routera (SSID) powinna zaczynać się od modelu urządzenia. W tym wypadu będzie to MF985T_
- Sprawdź adres IP i upewnij się, że Twoje urządzenie może go pozyskać w sposób automatyczny. W zależności od tego, jakim urządzeniem oraz systemem dysponujesz, zweryfikujesz to korzystając z ustawień sieciowych Twojego sprzętu. Zazwyczaj funkcja ta oznaczona jest jako: „Automatyczne pobieranie adresu IP (DHCP)” bądź „Uzyskaj adres IP automatycznie”.
- Po odnalezieniu sieci i naciśnięciu „połącz” wprowadź poprawne hasło. Jeśli nie zmieniłeś / zmieniłaś ustawień domyślnych, hasło domyślne znajdziesz na naklejce umieszczonej pod klapką urządzenia.
#3. Problem z dostępem do Internetu pomimo połączenia z urządzeniem
Czasem zdarza się, że pomimo połączenia z urządzeniem (bez znaczenia, czy jest ono przewodowe, czy bezprzewodowe) występuje problem z uzyskaniem dostępu do Internetu. Ponownie – przyczyn może być kilka. W pierwszej kolejności warto upewnić się, że:
- Karta nano-SIM została umieszczona w urządzeniu w sposób poprawny. Dokładną instrukcję jej montażu można znaleźć w książeczce dołączonej do produktu.
- Umieść urządzenie w miejscu z dobry sygnałem. Ta oczywista rzecz może drastycznie wpływać na prędkość ładowania oraz samo łączenie się z Internetem. Obecny status siły sygnału sieci komórkowej znajdziesz w lewym górnym rogu urządzenia.
- Zmień ustawienia trybu połączeń WAN. Jeśli nie przyniosą one zamierzonych rezultatów, nie pozostaje Ci nic innego, jak kontakt z dostawcą usługi i potwierdzenie ustawień APN (Access Point Name).
#4. Problem z otwarciem strony konfiguracji
Strona konfiguracji to niezbędny element, aby spersonalizować działanie urządzenia w bardziej zaawansowanym stopniu. Adres strony administracyjny – podobnie jak hasło potrzebne do logowania – znajdziesz na naklejce dostępnej pod pokrywą urządzenia. Jeśli nie chce się ona załadować, w pierwszej kolejności wykonaj poniższe kroki:
- Upewnij się, że w okno przeglądarki wpisujesz poprawny adres oraz hasło.
- Problem z załadowaniem strony administratora często występuje również wtedy, kiedy Twoje urządzenie korzysta z dwóch różnych kart sieciowych. W takim przypadku skorzystaj tylko z jednej.
- Nie korzystaj z serwera pośredniczącego (proxy) lub zapory sieciowej. Sprawdź również, czy przeglądarka, z której korzystasz jest uprawniona do łączenia się z Internetem.
Powyższe odpowiedzi nie pomogły bądź natrafiłeś / natrafiłaś na inny problem? Jeśli tak, skontaktuj się z nami wysyłając wiadomość na nasz adres mailowy.
Artykuł (opisane funkcjonalności) przygotowano w oparciu o produkt pochodzący z oficjalnej polskiej dystrybucji. Nie dotyczy produktów zakupionych u operatorów i ze źródeł niewiadomego pochodzenia.
Źródło: materiały własne, opracowanie własne.