ZTE MF297D - poznaj rozwiązania najpopularniejszych problemów
Jesteś posiadaczem routera ZTE MF297D i masz problem z jego konfiguracją bądź chcesz rozwiązać jeden z trapiących Cię problemów? Zajrzyj do naszego poradnika i poznaj rozwiązanie!
Nasza seria porad związanych z rozwiązywaniem problemów, które możecie napotkać w trakcie użytkowania poszerza się o kolejny materiał. Tym razem dotyczy on ZTE MF297D – routera przeznaczonego do intensywnego użytkowania, cenionego za maksymalną przepustowość na poziomie 600 Mbps oraz obsługę protokołu AX1200 Wi-Fi 6, realizowanego w 2 pasmach (2.4 & 5 GHz).
#1. Nie można połączyć się z Internetem
Czasem zdarza się, że pomimo poprawnego podłączenia urządzenia połączenie z Internetem nie następuje. Może być to związane z kilkoma czynnikami. W pierwszej kolejności:
- Sprawdź swoje ustawienia sieci.
- Odczekaj od 1 do 2 minut, do momentu, kiedy urządzenie zainicjuje połączenie.
- Sprawdź wskaźnik sieci.
#2. Dane są pobierane/wysyłane z bardzo niską prędkością
Często zdarza się, że pomimo prawidłowej pracy dane pobierane są lub wysyłane ze zbyt niską prędkością, nie pozwalającą na wykonywanie bardziej złożonych operacji. W takiej sytuacji rozwiązanie jest tylko jedno:
- Szybkość przesyłania danych jest ściśle powiązana z siłą sygnału. W pierwszej kolejności sprawdź siłę oraz rodzaj sieci, z której korzystasz.
#3. Nie mogę uzyskać dostępu do strony LTE CPE
Jeśli nie możesz uzyskać dostępu do strony LTE CPE, wykonaj poniższe kroki:
- Wprowadź poprawny adres IP. Przeczytaj etykietę umieszczoną na urządzeniu w celu znalezienia domyślnego adresu IP.
- Jeśli używasz więcej niż jednej karty sieciowej w swoim komputerze, wyłącz jedną z nich. Aktywacja więcej niż jednej karty może powodować problemy.
- Jeżeli korzystasz z serwera pośredniczącego (proxy), wyłącz go.
#4. Nie można nawiązać połączenia między klientem a urządzeniem przy pomocy Wi-Fi
Czasem zdarza się, że połączenie między Twoim urządzeniem a routerem jest niemożliwe. Aby zlokalizować problem należy wykonać kilka kroków.
- Upewnij się, że funkcja Wi-Fi jest aktywna.
- Odśwież swoją listę wykrywanych sieci i zlokalizuj właściwy identyfikator. Jeśli nie zmieniłeś / zmieniłaś ustawień domyślnych, nazwa routera (SSID) powinna zaczynać się od modelu urządzenia.
- Sprawdź adres IP i upewnij się, że Twoje urządzenie może go pozyskać w sposób automatyczny. W zależności od tego, jakim urządzeniem oraz systemem dysponujesz, zweryfikujesz to korzystając z ustawień sieciowych Twojego sprzętu. Zazwyczaj funkcja ta oznaczona jest jako: „Automatyczne pobieranie adresu IP (DHCP)” bądź „Uzyskaj adres IP automatycznie”.
- Po odnalezieniu sieci i naciśnięciu „połącz” wprowadź poprawne hasło.
- Domyślne hasło połączenia Wi-Fi i domyślne hasło strony administracyjnej znajdują się na etykiecie na urządzeniu.
- Jeśli hasła te zostały zmienione na inne, których nie pamiętasz, przywróć ustawienia fabryczne urządzenia.
#5. Różne problemy z komunikacją głosową na porcie RJ11
Brak sygnału wybierania
Po włączeniu urządzenia należy odczekać od 1 do 2 minut. Sprawdź wskaźnik „NETWORK”. Jeśli nie ma dobrego odbioru częstotliwości radiowych, przenieś urządzenie w inne miejsce.
Zaraz po podniesieniu słuchawki pojawia się komunikat/alarm/informacja dotycząca telefonu
Upewnij się, że karta nano-SIM została włożona prawidłowo i wprowadzono numer PIN. Jeśli wprowadzony numer PIN jest nieprawidłowy, po wyświetleniu odpowiedniego komunikatu konieczne będzie wprowadzenie kodu PUK.
Po podniesieniu słuchawki słychać szum/sygnał jest zakłócony
Usuń wszystkie urządzenia elektryczne, które znajdują się zbyt blisko telefonu lub urządzenia. Kabel albo telefon mogą być uszkodzone.
Natychmiast po podniesieniu słuchawki pojawia się sygnał zajętości
Odłóż słuchawkę i spróbuj ponownie. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z usługodawcą.
Po wybraniu numeru nic nie słychać (cisza w słuchawce)
Po zakończeniu wybierania numeru można nacisnąć klawisz # lub odczekać od 4 do 8 sekund, aby nawiązać połączenie.
Artykuł (opisane funkcjonalności) przygotowano w oparciu o produkt pochodzący z oficjalnej polskiej dystrybucji. Nie dotyczy produktów zakupionych u operatorów i ze źródeł niewiadomego pochodzenia.
Źródło: materiały własne, opracowanie własne.